כללי

איך להפסיק לעשן מבלי להרגיש החמצה ?

איך להפסיק לעשן תוך 7 ימים בלבד

איך להפסיק לעשן מבלי להרגיש הקרבה, אם אתה מרגיש שיש לך יחסי אהבה שינאה עם הסיגריה ואם נמאס לך לחיות בתלות רק בגלל התמכרות לחומר הניקוטין, אתה חייב לקרוא את העמוד הזה עד המילה האחרונה.

הדרך שלך לצאת מכלא הניקוטין ומהשעבוד לסיגריה ולחברות הטבק שמגלגלות על חשבון הבריאות שלך, סכומים שאינם נתפסים היא לדעת איך לשבור את ההרגל המזיק ועוד הרגלים מזיקים אחרים, ככה שתפסיק לתת להם כוח על החיים שלך ותיקח בחזרה את השליטה לידיים שלך בעזרת טכניקות מעולם ה- NLP.

היי, אני מעשן לשעבר ואם אתה עדיין מוצא את עצמך מצית חתיכת נייר ושואף עשן וזפת שחורה לריאות שלך, למרות שאתה יודע שזה הדבר הכי טיפשי שאתה יכול לעשות בערך אבל עדיין מרגיש שמשהו חזק ממך (התמכרות) שולט בך, אני רוצה לחשוף בפנייך משהו שיכול לשנות את החיים שלך.

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בעולם מודעים לנזק ההולך והגובר של העישון ומפסיקים לעשן בזכות כל מיני שיטות שקיימות בשוק. ביניהן : סדנאות לגמילה מעישון, ספרים, תחליפי ניקוטין כמו מסטיקים, מדבקות ולכסניות ואפילו כדורים שעובדים על המוח ומשבשים את הפעילות התקינה בה קולטני המוח שלנו מגיבים לחומר הממכר בסיגריות.

להפסיק לעשן בקלות

השאלה שנשאלת, היא מה מבין כל האפשרויות באמת עוזר לנתק את התלות בסיגריה. הרי מדובר בהרגל שמשולב עם התמכרות פיזית. אז מה יותר חזק ומה יותר קשה לנתק…

מניסיון של המון מעשנים לשעבר, הדבר הקשה ביותר הוא שבירת ההרגל. זה הגיוני במיוחד לאור העובדה שהניקוטין משתחרר מהגוף תוך כמה ימים בלבד. לאורך החיים אנחנו מפתחים טקסים סביב הסיגריה כמו : שתיית קפה עם סיגריה, סיגריה אחרי ארוחה כבדה, סיגריה אחרי מקלחת, סיגריה עם אלכוהול ועוד..

איך להפסיק לעשן
איך להפסיק לעשן

נדמה שהמעשן מורגל שהסגריה היא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומית שלו. אז השאלה שנשאלת היא איך לגרום לבן אדם להפסיק לעשן, כאשר הסיגריה היא חלק בלתי נפרד מחייו ?

להפסיק לעשן לבד

הנוסחה שעבדה לי ולרבים שהפסיקו לעשן ולא חזרו היא היא להפסיק לעשן לבד, ללא שום עזרים ותחליפים כמו סיגריה אלקטרונית, מסטיק ניקוטין ועוד תחליפים שמשמרים את ההתמכרות. הנוסחה היא לעקור את ההרגל הזה מהשורש ובצורה כזו חזקה – שאתה אפילו לא תתגעגע לפעולת העישון.

איך להפסיק לעשן בעזרת תרופות סבתא – שתיית מיץ לימון בבוקר עם כוס מים, בדרך הזאת תוכלו לנקות מהר יותר את הניקוטין והרעלים שהצטברו בגוף, ידוע שלימון משמש כמקור טוב לחיטוי וניקוי.

 תופעות לוואי הפסקת עישון

גוף שלכם יגיב להיעדר הניקוטין בדם. המצב הזה נקרא "גמילה", ועלולות להיות לו תופעות לוואי. עם זאת, מדובר בתופעות לוואי שניתן לטפל בהן בשיטות התנהגותיות ובאמצעות תרופות. תופעות הלוואי השכיחות הן: השתוקקות לסיגריה, קושי להתרכז, הפרעות שינהדיכאון, עצבנות, כעס, תסכול, חוסר מנוחה, חרדה.

החדשות הטובות: התסמינים האלה מורגשים תמיד בעוצמה הגדולה ביותר בתחילת התהליך. ככל שנשארים נקיים מניקוטין לאורך זמן רב יותר, כך התסמינים האלה הולכים ופוחתים בהדרגה. כלומר: המשימה אפשרית, והיא פחות קשה ממה שנדמה. כדי לעמוד במשימה הזאת בהצלחה אפשר להיעזר בתרופות מרשם לגמילה מעישון ו/או בתחליפי ניקוטין כמו מסטיק ניקוטין, לכסניות ניקוטין ומדבקות ניקוטין. נוסף על אלה ניתן להיעזר בהמלצות התנהגותיות המסייעות אף הן להתמודד ביעילות עם תסמיני הגמילה.

עם זאת, בעבור רוב המעשנים הימים הראשונים לתהליך הגמילה הם קשים. אין טעם להסתיר זאת. החדשות הטובות הן שלאחר היום השלישי או הרביעי ללא סיגריה מופיעה הקלה, והיא עשויה להיות משמעותית.

דרך אגב, לאחר שמפסיקים לעשן יכולים להופיע גם שיעול והפרשה מוגברת של ליחה. אלה תופעות חיוביות: הן מעידות שהגוף מנקה את עצמו משאריות של חומרי העישון.

אחלה סיבות לכבות את הסיגריה

1. 20 דקות לאחר עישון הסיגריה האחרונה לחץ הדם והדופק שב לערכים תקינים.

2. 24 שעות לאחר הסיגריה האחרונה חד־תחמוצת הפחמן נעלמת מהגוף.

3.  48 -72 שעות לאחר הסיגריה האחרונה הגוף נקי מניקוטין !

4. יומיים לאחר הסיגריה האחרונה שלכם:קצות העצבים מתחילים להתאושש. ההתאוששות, באה לידי ביטוי ביכולת להריח ולחוש את הטעמים של האוכל בצורה משופרת. חוש הריח והטעם חוזרים אט־אט לרמה שבה היו לפני שהוצתה הסיגריה הראשונה.

5. בתוך שבועיים עד 12 שבועות לאחר הסיגריה האחרונה משתפרת זרימת הדם בגוף.

6. בתוך שלושה עד תשעה חודשים לאחר הסיגריה האחרונה משתפר תפקוד הריאות ופוחתים באופן משמעותי התסמינים הבאים: שיעול, גודש בסינוסים, עייפות וקוצר נשימה.

1. ההשתוקקות (Craving)

הרצון העז לעשן סיגריה , מגיע מהרצון של קולטני המוח לקבל את מנת הניקוטין. זה מתחיל בין  6 עד 12 שעות לאחר הפסקת העישון ונמצא בשיא במהלך השבוע הראשון ללא סיגריות.

החדשות הטובות: יש דרכים טבעיות לקצר את זה ושינוי הרגלים מקל מאוד על התהליך. כל הפרטים כאן

אולי יעניין אותך : שייפאפ – תכנית אימונים ביתית לנשים 

תגים

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close