דיאטה

פיצה מומלצת ברמת גן נובה /nova ביאליק 60

פיצה מומלצת ברמת גן – מבצק מחמצת טרי, תמצאו בנובה 053-714-9841

פיצה מומלצת ברמת גן
פיצה מומלצת ברמת גן

פיצה מומלצת ברמת גן

פיצה טעימה ופריכה מומלצת עשויה מבצק מחמצת. כאשר מחמצת היא תערובת פעילה של שמרים טבעיים (שמרי פרא) שעברה תהליך תסיסה לאחריו היא מוכנסת לעיסת הבצק ומסייעת ולתפיחתו. בצק מחמצת משמש בעיקר להכנת לחמי שאור המאופיינים בטעם חמצמץ ובמרקם פריך. להזמנות בקרו באתר שלנו – נובה – ביאליק 60 רמת גן 053-714-9841

פיצה ברמת גן

מתכונים טעימים לפיצה ביתית

פיצה ביתית כמו באיטליה – לצפייה במתכון לחצו כאן

פיצה מבצק מחמצת – לצפייה במתכון לחצו כאן

מקורות הפיצה

המילה pizza מקורה באיטלקית, ומשמעותה- "עוגה" או "פשטידה". תיעוד למילה pizza ניתן למצוא עוד בלטינית מאוחרת, ובה משמעות של "לחם שטוח". לא ברור כיצד הגיעה המילה ללטינית; על פי ארנסט קליין, המילה נגזרה מהמילה היוונית pitta, שמו של מאפה יווני שמקורו במילה היוונית העתיקה שמשמעה "פיח"[1]. סברה אחרת גורסת כי מקור המילה הוא גרמאני, וכי היא באה מהמילה bezzo שמשמעה "נגיסה"; על פי סברה זו, המילה היוונית אולי הגיעה דווקא מהמילה האיטלקית ולא להפך[2]. על פי המילון האטימולוגי הוותיק של פיאניג'אני, מקור המילה הוא בצורה של המילה pinza, מילת דיאלקט שהיא צורת בינוני-פעול של הפועל "ללחוץ" או "לרמוס"[3]. במשמעותה המודרנית תועדה המילה באנגלית לראשונה בשנת 1825.

פיצה יוונית

הפיצה האיטלקית המסורתית מבוססת על: בצק שמרים. בצק הפיצה מרודד ביד ללא עזרת מערוך כאשר הבצק עגולה ודקה (בדומה לפיתה דרוזית). הרטבים והתוספות השונות מתווספים למעלה והיא מוכנסת לתנור אפייה בחום גבוה מאוד (של לפחות 400°C), לפרק זמן של כ-2 דקות, כך שמתקבל בסיס דק ופריך.

לפיצה המסורתית ישנן שלוש גרסאות עיקריות:

פיצה מרגריטה

פיצה מרגריטה היא הפיצה האיטלקית הכי פופולרית בעולם. פיצה זו מבוססת על רוטב עגבניות מבושלות, מרוסקות.מעל הרוטב מניחים גבינת מוצרלה טרייה ועלי בזיליקום וחשוב – שמן זית .

פיצה באנקה

סוג של פיצה המוכר פחות מחוץ לאיטליה, המבוסס על אותו בצק מסורתי, ללא רוטב עגבניות. לפעמים את רוטב העגבניות מחליף רוטב אחר, כגון רוטב פסטו או שמנת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close