אדם טל הפושטקמאני האקינג
מגמות

אדם טל מראה איך הוא רואה את השקל הראשון תוך שעתיים

אדם טל מתעקש ששיטת ״הסטארטאפ ההפוך״ מאפשרת לכל אחד להיות יזם אינטרנט גם בלי הכשרה, משקיעים ועובדים. והוא מוכן לחשוף הכל כדי להוכיח את הטענה שלו.

״במקום לגייס משקיעים במשך שנה ולבזבז את הכסף שלהם על שנים של פיתוח –

אני מתחיל מהסוף: קודם כל מרוויחים כסף ישר לכיס – כשאני רואה שאפשר לחיות מזה, אני מתחיל להשקיע את הזמן והאנרגיה״ עם ההצהרה הזו אדם טל פותח את השיחה שלנו. כשמאחוריו מעל 20 מליון ש״ח בהכנסות, נשמע ששווה להקשיב לו.

אדם טל אתה חושב שכל אחד יכול לעשות את זה?

״תראי, צברתי פה נסיון, שזה בפני עצמו נדיר. כמה אנשים בגיל 34 יכולים להגיד שהם יצרו מעל 33 מיזמים רווחיים?

אבל הנקודה היא שכן, אחרי יותר משלושים רווחיים, ועוד עשרות שהיו פחות מוצלחים (רובם לפני שתפסתי את השיטה או כאלה שנטשתי באמצע משעמום) – אני כבר יודע לקלוע די מההתחלה כשאני מתחיל מאפס.

אז לא כל אחד יכול לשחזר את מה שאתה עושה?

״אני חושב שכן, ובקלות.

תראי, הכל התחיל מזה שניסיתי לחשוב ״איך אני מתעשר בוודאות?״… ״איך אני לא נותן לסטטיסטיקה לנצח אותי ולהשאיר אותי עני…״ והגעתי למסקנה פשוטה: לשכת הסטטיסטיקה המרכזית אומרת ש-9 עסקים מתוך כל 10 עסקים בישראל נסגרים תוך שנה….

“אז אני צריך לעשות שני דברים בלבד:

  1. לבדוק מה מבדיל בין אלה שנסגרים לבין אלה ששורדים, ורצוי – אלה שמצליחים בגדול והופכים את הבעלים שלהם לעשיר.
  2. לנצח את הסטטיסטיקה בכך שאני אעשה יותר מ-10 עסקים ובכך בטוח אחד מהם יצליח. או אם אני ממש רוצה להיות בטוח – עשרים עסקים.”

״ואחרי שהבנתי את זה," ממשיך אדם טל "רק נשאר לי למצוא דרך לבנות ״עסק״ במהירות בזק כדי שאוכל לעשות הרבה ומהר. בשיטה הנוכחית אני יודע לעשות את זה תוך שעתיים – אבל בואי נגיד שגם אם זה לוקח חודש שלם – זה עדיין מהירות מדהימה.״

חשיבה מעניינת. איזה עוד ״סודות״ אתה יכול לשתף?

״אהה! יש את הרוטב הסודי שהופך את זה לעוד יותר חזק: אני יודע מראש אם זה הולך לעבוד או לא. בוודאות של יותר מ-80% אני מעריך״.

״במילים אחרות, אני מקים מיזם בכמה שעות, כשאני יודע מראש שיש לו סיכוי מאוד מאוד טוב לעבוד ולהיות רווחי, ואני עושה אותו לפי כל המכנים המשותפים שלמדתי מהעסקים שלא נסגרו… אז הסיכוי שלי להצליח הוא… כמעט לא הוגן…״

אתה מוכן ללמד איך עושים את זה?

״כן! המיזמים הכי מוצלחים שלי הם אלה שבהם אני בעצם מלמד או מראה איך לעשות דברים,

החל מדברים יום-יומיים, תזונה, אוכל וכאלה, ועד ללמד את השיטות עצמן שאני משתמש בהן.

מאז ששחררתי את הפחד מתחרות והבנתי שיש מקום לכולם, אני עושה יותר כסף מאי פעם״.

איך לומדים ממך?

״אני חושב שהדרך הכי מגניבה היא פשוט לבוא לראות בדיוק מה אני עושה – עשיתי לא מזמן תיעוד מוחלט של התהליך, עליתי לשידור באינטרנט, ביקשתי מהקהל בשידור נושא שאני לא מבין בו כלום ובניתי מול העיניים שלהם מיזם מהיר בנושא עזרה בראיונות עבודה, ועבדנו עליו במשך שעתיים וחצי עד השקל הראשון״

וואו! איך אפשר לראות את זה? אתה מתכנן לעשות את זה שוב בקרוב?

התרגלתי לחיים שאני יכול לעשות בהם מה שאני רוצה מתי שאני רוצה, אז אני לא מבטיח הבטחות, אם יתחשק לי אעשה את זה שוב, אם לא אפשר להסתפק בהקלטה של השידור ההוא.

בשני המקרים הדרך להגיע לזה היא להרשם בחינם לצפות בסדרת סרטוני ההדרכה שהעליתי השבוע לאוויר(זה לזמן מוגבל אני מוריד אותם בקרוב). כשנרשמים מקבלים ממני עדכונים בכל פעם שמתחשק לי לעשות שידור.

בסדרה הזאת אני מספר גם על הרקע שהביא אותי וצורת החשיבה שאחראית להצלחות האלה, שנקראת ״אקוויטי האקינג״. זה חלק משמעותי מאוד ביכולת להיות מפוקס ברווחים ולא בטפל.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close