בריאות וספורט

מה הם הסימנים למחלת הסוכרת?

ישנם כמה סימנים שיכולים לאותת לכם על כך שאתם סובלים ממחלת הסוכרת. מהם הסימנים המקדימים למחלה וכיצד מאבחנים אותה?

מחלת הסוכרת היא מחלה נפוצה ברחבי העולם כשיותר מ-463 מיליון בני אדם סובלים ממנה. לפי ההערכה, בין 7 ל-9 אחוז מתושבי ישראל הינם חולים סוכרתיים, כש-20 אחוז מהחולים הסוכרתיים כלל לא מודעים לכך שהם חולים ולא עברו אבחון. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של המחלה: סוכרת מסוג 1, סוכרת מסוג 2, סוכרת הריון וסוכרת שנובעת מסיבות אחרות ויכולה להופיע לאחר השתלת איבר או נטילת סטרואידים.

סוכרת היא מחלה מטבולית שמאופיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם – מעל ל-180 מיליגרם לדציליטר. כאשר ישנה רמה גבוהה של סוכר (גלוקוז) בדם, עודף הסוכר מופרש בשתן. במצב רפואי נורמלי, רמות הסוכר מאוזנות בזכות תפקוד תקין של האינסולין – הורמון המופרש מהלבלב. הוא אחראי בין היתר על הגברת ספיגת הגלוקוז בתאי השריר והשומן. בקרב חולים סוכרתיים, רמת הסוכר הגבוהה בדם נובעת ממחסור באינסולין או בשל ״תנגודת לאינסולין״ – מצב רפואי שבו תאי הגוף לא מגיבים כראוי לאינסולין או מפתחים כלפיו עמידות.

מהם הסימנים לכך שאתם סובלים מסוכרת?

רעב, חולשה ועייפות – סימנים אלו נובעים מכך שהגוף מתקשה להשתמש בסוכר לצורך ייצור אנרגיה.

השתנה לעיתים תכופות- כאשר ישנן רמות סוכר גבוהות, הדם סופח כמות רבה יותר של נוזלים וכתוצאה מכך ישנה כמות נוזלים רבה יותר שהגוף מפריש בשתן.

הפרעה בתחושה- רמות הסוכר הגבוהות בדם גורמות לפגיעה במערכת העצבים, וכתוצאה מכך חולים סוכרתיים עלולים לסבול מאובדן תחושה, מתחושה של קור, חום, עקצוצים או תחושת שריפה.

ירידה במשקל- כאשר הגוף מנצל את שכבות השומן במקום הסוכרים, תיתכן ירידה במשקל בקרב חולים סוכרתיים.

יובש בפה- בשל ההשתנה המרובה, עלולה להיווצר תחושה של יובש בפה או צמא.

כיצד מאבחנים את המחלה?

על מנת לאבחן אם אתם סובלים מסוכרת, יש לעבור בדיקת דם המבציעה על רמת הגולקוז בדם. ניתן לקבוע שהנבדק חולה אם רמת הגלוקוז בדם שלו לאחר צום היא 126 מיליגרם לדציליטר ומעלה לפי שתי בדיקות, אם הוא עבר בדיקה אקראית בה נמצא שרמת הגלוקוז בדם היא של 200 מיליגרם לדציליטר ומעלה, ואם לאחר העמסה של 75 גרם גלוקוז באמצעות הפה נמצא כי רמת הגלוקוז היא 200 מיליגרם לדציליטר ומעלה שעתיים לאחר העמסה.

סוכרת שאינה מאוזנת עלולה לגרום לסיבוכים שונים כמו טרשת עורקים, אי ספיקת כליות, פגיעה בעצבים, נמק, פצעים ברגליים, עיוורון והתייבשות קשה. לכן, חשוב מאוד לאזן אותה באמצעות הקפדה על אורח חיים בריא, שימוש בצמחי מרפא, נטילת תוספי תזונה, ביצוע פעילות גופנית, קבלת טיפול תרופתי וניטור רמות הסוכר בדם. כך תוכלו להתמודד בהצלחה עם המחלה, לצמצם את הסיכונים ולחיות חיים בריאיים.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close
Close